غذاهای خیابانی استانبول را حتما تجربه کنید!
نوشته شده توسط : badsa

غذاهای خیابانی استانبول

خوردن غذاهای خیابانی بخشی از زندگی مردم استانبول و گردشگران تور استانبول است. امکان ندارد که در خیابان های استانبول پیاده روی کنید و با غذاهای خیابانی استانبول روبرو نشوید.ما در این مطلب قصد داریم لیستی از غذاهایی را که در خیابان های استانبول میتوانید امتحان کنید شرح دهیم.

تصویری از غذاهای خیابانی استانبولتصویری از غذاهای خیابانی استانبول

 

غذاهای گرم خیابان های استانبول

کباب

این نوع غذای محبوب یکی از غذاهای خیابانی استانبول است که به همراه دونر،اولین عذایی خواهد بود که به ذهن هر گردشگری خواهد رسید.کباب اسکندر،کباب آدانا،کباب پاتلیکان و کباب سیس از محبوب ترین کباب ها ترکی است که شما میتوانید در خیابان های استانبول از آن استفاده کنید.

دونر

تصویری از دونر تصویری از دونر

دونر به ترکی یعنی چرخنده و چرخان. نوعی کباب است که با بریدن گوشتی که دردور آتش به حالت عمودی در حال چرخش است به دست می‌آید.این نوع از غذاهای خیابانی استانبول را میتوانید در خیابان استقلال بیابید.

بورک

یک شیرینی پوشیده از چندین لایه نازک، اغلب با یک شکل خاص و یا پر کردنی است.از معروفترین بورک ها میتوان به بورک اسفناج،بورک پنیر،بورک گوشت چرخ کرده و بورک سیب زمینی اشاره کرد.

پاید

این نوعی پیتزا است که بر روی نان صاف و کمی نعنا درست میشود.از معروفترین پاید ها میتوان به کاسارلی پاید و سوکولدو پاید اشاره کرد.

لاهماکون

تصویری از لاهماکون 

تصویری از لاهماکون

نوعی پیتزا به سبک ترکی است که از یک قطعه بیضوی بسیار نازک، با گوشت چرخ کرده، پیاز، فلفل، گاهی اوقات گوجه فرنگی،جعفری، ادویه جات و ترشی جات تشکیل میشود. این نوع غذا با یک سالاد و چند قطعه لیمو در ظرفی سرو می شود.این غذا یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی استانبول است.

میسیر

ذرت تازه و پخته شده یا کبابی است که اغلب با نمک یا ادویه جات ترکیب می شود. این میان وعده های محبوب تقریبا به طور انحصاری در ماه های تابستان توسط فروشندگان خیابانی واقعی با خودروهای سبک خود فروخته می شوند.

تصویری از بالیک اکمک 

تصویری از بالیک اکمک

بالیک اکمک (نان ماهی)

به معنای واقعی کلمه "نان ماهی" ترجمه شده است. و این اساسا نوعی از غذاهای خیابانی استانبول است که مقابل چشمان شما و در داخل یک قطعه بزرگ نان،ماهی کبابی با سرخ شده پر میکنند. طرفداران این فست فود می توانند در خیابان امینونو و در ساحل کنار پل گالاتا به دنبال آن بگردند.

غذاهای سرد خیابان های استانبول

سیمیت

تصویری از سیمیت

تصویری از سیمیت

یک رول قرمز حلقه ای شکل با کیک خرد شده که داری کنجد استاین نوع غذا معمولا توسز فروشندگان خیابانی استانبول عرضه میشود و دارای دو نوع است

  • سیکاک سیمیت که در خیابان ها فروخته میشود و بسیار ترد است.
  •  نیم تنه که در مغازه ها فروخته میشود و نرمتر است.
آکما

نوعی شیرینی روغنی است.

تصویری از آکما

تصویری از آکما

پوگاسا

یک نان تکه تکه و خوشمزه است.

در خوردن غذاهای خیابانی استانبول مراقب باشید!

همانطور که میدانید در امتحان کردن غذاهای خیایانی استانبول باید مراقب باشید و بحثی که مطرح است این است غذاها را در کدام منطقه استانبول امتحان کنیم؟

پیشنهاد میدهیم قبل از اینکه قصد چنین کاری را داشته باشید،از راهنمای تور خود بخواهید شما را راهنمایی کند.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.





:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: